Jag har lärt mej......

Jag har lärt mig att det spelar ingen roll vad som händer

hur svart livet än känns idag så går livet alltid vidare

och imorgon blir en bättre dag!

Jag har lärt mig att det säger mycket om en människa hur hon hanterar

dessa tre saker:

en regnig dag

borttappat bagage

eller hoptrasslade julgranssladdar.

Jag har lärt mig att vilken relation du än har till dina föräldrar

kommer du att sakna dem när de inte längre finns med oss.

Jag har lärt mig att skaffa sig pengar och saker inte är detsamma som att skaffa sig ett liv.

Jag har lärt mig att livet ibland ger dig en andra chans.

Jag har lärt mig att man inte hela livet kan gå omkring med en plockhandske

på båda händerna.

Ibland måste man kasta tillbaka bollen.

Jag har lärt mig att varje gång jag beslutar något från hjärtat

så är det rätt beslut!

Jag har lärt mig att även om jag har smärta så behöver

jag inte ge andra det.

Jag har lärt mig att jag fortfarande har mycket att lära.

Jag har lärt mig att människor kommer att glömma bort

vad jag sagt eller gjort.

Men de kommer aldrig att glömma hur jag fick dem

att känna sig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0