MOBBNING...


Kanske låter lite bitter här nu men det blir så tröttsamt att se, och varför vill man inte förstå?

Det är absolut inte OK att mobba ut någon eller andvända någon som hack kyckling enbart för att dessa människor sticker ut i mängden mer en just DU kanske gör, Men är dom verkligen en sämre människa för det? som då måste höra dagligen hur störd,dum i huvet hon/han är bär fel kläder osv.
 Dessa människor är precis som du och jag, dom har två ben,två armar, hjärta, lungor även dom har drömmar osv

Men har du tänkt på DU som BLIR mobbad att dessa människor som mobbar kanske är dom som rent av är dom svagast att det är egentligen DOM som behöver hjälp,
Tycker verkligen DU att DU är värdens sämsta,fulaste människa du kan tänka dej att du inte är värd skiten under skorna??

TÄNK OM helt en gång!!!

Försök istället att tänka vilken underbar människa JAG  är och säg det gärna högt till dej sj framför spegeln varje dag.
Jag har faktiskt vilka förutsättningar som helst  här i livet som precis vem som helst har, jag måste bara välja hur jag ska använda mej utav det.
för precis allt i mitt liv är ju inte skit även att jag hade en dag då och då som jag kände att livet höll på att rasa ner.
Det är inte jag som är en grå zoon här i livet utan det är faktiskt dom som mobbar som behöver den största hjälpen med att bygga upp sin självkänsla och sitt jag.

Du kan påverka reaktionen hos andra genom att ändra ditt sätt imot dom
genom att göra det ändrar du inte enbart dej själv utan också andra.

Till ER som mobbar..

VARFÖR?

Tänk om det var DU som var den som vart mobbad, hur skulle du sj känna dej i deras situation?

SKÄRP TILL ER ISTÄLLET!!!

Mobbning är allvarligt och sätter spår för resten av människors liv, även om det kan handla om något man säger och inte menar eller om man inte har någon tanke bakom sitt agerande. För vare sig man tror det eller ej, kommer allting tillbaka emot en på något sätt och en vacker dag får mobbarna stryk av den eller dem som fått nog av att se det här. Eller i bästa fall blir dem själv mobbade. Med bästa fall menar jag att dem då kanske inser hur det kändes för dom som blev mobbade.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0